Történelmileg a SEAL doktrínája arra összpontosított, hogy az „egyik láb a vízben legyen”, vagyis a vízről érkezzenek és ne távolodjanak el attól túl messzire, ezért egy erős, alapos földi mozgékonysági program feleslegesnek tűnt. Ennek ellenére voltak próbálkozások az 1980-as évek végén és 2001-ben a Sivatagi Járőr Gépjárművel (DPV), ez azonban alkalmazhatatlannak bizonyult az afganisztáni átszegdelt terepen, továbbá a földi mozgékonysági program hiányában az új alkatrészek beszerzése és a járművek karbantartása sem volt igazán megoldva.
 
Afganisztánban a SEAL-eknek megfelelő járművekre volt szükségük az egyre növekvő feladataik támogatására. Az egyetlen megoldás a járművek gyors beszerzésére az volt, hogy másoktól vettek át használt példányokat, aztán a saját igényeik szerint átalakították ezeket. De ez csak szükségmegoldás volt. A következő hónapokban a SEAL-eknek nem csak az afgán hegyekben kellett közlekedniük, hanem Irak IED-től veszélyes úthálózatain is. A járművek azonban a hevenyészett nagyjavítás után is kevés védelmet nyújtottak az IED-k ellen.

A SEAL-ek földi mozgékonysági programja végül 2004-ben indult meg a GMV-N, a Humvee terepjáró Haditengerészet számára kifejlesztett változatának megérkezésével. A 141 GMV-N-hez tartalék alkatrészeket vettek, a javításukhoz szerelőket alkalmaztak, és elkezdődött a kiképzés is a járműre. 2008-ban került rendszeresítésre az első MRAP harcjármű, ami nagyobb védelmet biztosít a SEAL-ek számára az útszéli bombák hatásai ellen. A földi mozgékonysági program részeként beszerzésre kerültek ATV és LTATV könnyű terepjárók, valamint NSCV-k, a katonai célra átalakított civil terepjárók (például a Közép-Ázsiában gyakori Toyota Hilux, Toyota Prado, Mitsubishi Pajero és Land Rover Defender), amelyekkel a SEAL-ek kevésbé feltűnően közelíthetik meg a célpontjaikat.
Egy SEAL raj földi mozgékonysági kiképzésen ismerkedik az RG-31, RG-33 és M-ATV MRAP járművekkel, hogy megtudják, mire képesek úton és mire terepen.
DPV

A Sivatagi Járőr Gépjármű (DPV), vagy más néven Könnyű Csapásmérő Gépjármű (FAV) a Chenowith versenyterepjáró 2×4-es kerékképletű, 3 fős módosított változata. A járművet úgy alakították ki, hogy helikopterrel is lehessen szállítani, de ha kell, akkor ejtőernyővel, repülőgépről ledobva is el lehet juttatni a kijelölt terüketre. Páncélzattal nem rendelkezik, de a speciális gumiabroncsának laposan is van tapadása és nem jön le a felniről, így a jármű kilőtt kerékkel is tovább haladhat. A DPV-t 200 lóerős, 4 hengeres, léghűtéses Volkswagen benzinmotor hajtja, és készült 3 üléses és 6 üléses változatban is, az utóbbit vezetés-irányítási és csapatszállító járműnek használják a SEAL-ek. A jármű bukócsövei szükség szerint eltávolíthatóak, míg a váz melletti kosarak tárolóhelyet biztosítanak élelemnek, víznek, lőszernek és a SEAL-ek hátizsákjainak. Kutató-mentő feladat esetén a kimentett pilótát itt helyezhetik el. Rugalmas falú üzemanyagtartályokat is el lehet helyezni a kosarakban, ezzel növelve a jármű hatótávolságát, mely összesen 750 kg hasznos terhet szállíthat. A DPV fő fegyvere a .50-es kaliberű M2 Browning nehézgéppuska, emellett felszerelhető Mk 19 automata gránátvetővel, M-60-as vagy M-240-es géppuskával, valamint páncéltörő és légvédelmi rakétákkal is. A DPV-t számos sivatagi feladatra használhatják a SEAL-ek a harci kutatás-mentéstől az előretolt tüzérségi figyelésen és repülésirányításon át a felderítésig. A legnagyobb hibája a kétkerék-meghajtás, ami miatt puha homokban gyakran elakad, ezért is került beszerzésre a GMV-N Humvee.

Típus: Sivatagi Járőr Gépjármű
Súly: 1200 kg
Hossz: 4 m
Szélesség: 2 m
Magasság: 2,1 m
Hajtómű: 2000 cm
3-es benzinmotor
Max. sebesség: 110 km/h
Max. emelkedő: 75 fokig
Hatótávolság: 370 km
Fegyverzet: M2 géppuska, Mk 19 automata gránátvető, M-60 vagy M-240 géppuska, AT-4 és TOW páncéltörő rakéta
A Sivatagi Járőr Gépjármű igen gyors és nagy tűzerővel rendelkezik, de Afganisztánban szinte használhatatlannak bizonyult.
GMV-N

A GMV-N (Ground Mobility Vehicle - Navy) a rendszeresített, páncélozott HMMWV Haditengerészet számára átalakított változata. A GMV-N olyan kialakítással és fejlesztésekkel rendelkezik, amik a SEAL-ek harctéren szerzett tapasztalatain alapulnak. A GMV-N a Humvee-hez képest erősebb felfüggesztést és erősebb motort kapott, továbbá platós kialakítást, hogy több hely jusson embernek és felszerelésnek, valamint tartalék üzemanyagtartálynak, amivel növelhető a hatótávolság. A járműhöz feladattól függően moduláris páncélzatot lehet hozzáadni, vagy eltávolítani a sebesség és mozgékonyság, vagy a védettség fokozása érdekében. A 4×4-es kerékképletű GMV-N öt operátort szállíthat, akik számára olyan biztonsági öveket terveztek, amelyek kompatibilisek a testpáncélokkal és málhaövekkel, málhamellényekkel. A fegyverzetet a SEAL-ek választották ki az afganisztáni és iraki tapasztalataik alapján. Az M2, M-240 és M-249 géppuskák mellett Mk 19-es vagy Mk 47 gránátvetőkkel valamint füstgránátvetővel is fel lehet szerelni a járművet.

Típus: GMV-N
Súly: 3715 kg
Hossz: 4,57 m
Szélesség: 2,16 m
Magasság: 1,85 m
Hajtómű: V8-as dízelmotor
Max. sebesség: 88 km/h
Max. emelkedő: 60 fokig
Hatótávolság: 540 km
Fegyverzet: M2 géppuska, M-240 géppuska, M-249 géppuska, Mk 19 gránátvető, Mk 47 gránátvető
A GMV-N a SEAL-ek által szerzett harci tapasztalatoknak megfelelően készült a Haditengerészet számára.
RG-31 MRAP

Az RG-31 egy 4×4-es kerékképletű, páncélozott szállító harcjármű, amely a British Aerospace dél-afrikai leányvállalatának Mamba nevű járművén alapul. Az RG-31 acélból hegesztett, héjszerkezetű, V-kialakítású páncéltesttel rendelkezik, ami kiváló védelmet biztosít a kézifegyverek tüze és az aknarobbanás ellen. A gépjárművezetőn kívül 7 főt szállíthat, akik két első és egy nagy hátsó ajtón át szállhatnak be a járműbe, vagy hagyhatják el azt. A SEAL-ek által 2008-ban rendszeresített első 35 darab RG-31 harcjárművet távirányítású torony fegyverrendszerekkel látták el, amelyek lehetővé tették, hogy az operátorok a jármű belsejéből tüzeljenek a fegyverekkel. Robbanáskor a MRAP (aknának ellenálló, lesállástól védett) gépjármű belsejében lévők minimális sérüléseket szenvedtek, de a toronyban lévő ember súlyosan megsebesült. A távirányítású fegyverrendszerrel ezt semlegesítették. A SEAL-ek kisalegységek harci műveletekhez, konvojbiztosításhoz, csapat- és felszerelés szállításához, és egészségügyi kiürítéshez alkalmazzák.

Típus: RG-31 MRAP
Súly: 7,2 t
Hossz: 6,40 m
Szélesség: 2,47 m
Magasság: 2,63 m
Hajtómű: 6 hengeres Cummins dízelmotor (275 LE)
Max. sebesség: 100 km/h
Hatótávolság: 900 km
Fegyverzet: távirányítású M2 géppuska, M-240 géppuska
Az RG-31 MRAP különleges kialakítású páncéltestének köszönhetően több SEAL életét megmentette Irakban.
RG-33 MRAP

Az RG-33 egy aknának ellenálló könnyű páncélozott szállító harcjármű, amit a British Aerospace Systems egy dél-afrikai leányvállalata tervezett, majd az Egyesült Államokban jelentősen módosítottak. Az RG-33-at további védelemmel, új erőátvitellel és felfüggesztéssel látták el. A jármű az RG-31-en alapul, és két alapváltozatban készült: az RG-33 négykerekű és 22 tonnát nyom, míg az RG-33L hatkerekű, kétszer annyi embert szállíthat, és a kialakítástól függően 26-37 tonnát nyomhat. A SEAL-ek a 4×4-es kerékképletű változatot használják. Az RG-33 héjszerkezetű, V-kialakítású páncéltesttel és Unimog alvázzal rendelkezik. A test és az alváz egy egységként lett kialakítva, hogy kevesebb teret hagyjon a táguló gázok kialakulásának. Az RG-33 defekttűrő abroncsokkal, EOD manipulátor-karral és hidraulikus hátsó rámpával rendelkezik. A gépjárművezetőn kívül, aki számára hőképes rendszer segíti a vezetést, 7 főt szállíthat. A jármű jó kilátást biztosító, páncélüvegből készült toronnyal, vagy távirányítású fegyverrendszerrel szerelhető fel.

Típus: RG-33 MRAP
Súly: 22 t
Hossz: 6,7 m
Szélesség: 2,4 m
Magasság: 2,9 m
Hajtómű: Cummins 400 I6 dízelmotor (400 LE)
Max. sebesség: 109 km/h
Hatótávolság: 430 km
Fegyverzet: M2 géppuska, Mk 19 gránátvető, M-240B géppuska, M-249 géppuska
Az RG-33 MRAP az RG-31 nagyobb, nehezebb változata, amely jelentősen növelte az operátorok biztonságát az útszéli bombáktól veszélyes utakon.
M-ATV

Az M-ATV (MRAP All Terrain Vehicle) harcjárművet az amerikai Oshkosh Corporation fejlesztett ki. Úgy tervezték, hogy ugyanolyan szintű oltalmat nyújtson, mint a nagyobb és nehezebb MRAP járművek, de jobb mozgékonysággal rendelkezzen. Az első példányok 2009 októberében érkeztek meg Afganisztánba, ahol jelenleg ez az amerikai erők által elsődlegesen használt kerekes harcjármű. Az M-ATV az Oskosh 7 tonnás MTVR közepes harcászati teherautójának alvázát kapta Plasan páncéltesttel. A V-kialakítású Plasan páncéltest oltalmat nyújt az IED támadásokkal szemben, míg a defekttűrő abroncsok lehetővé teszik, hogy az M-ATV legalább 50 km-t tegyen meg 50 km/h-s sebességgel még két lapos keréknél is. A harcjármű tornya M2-es és M-240-es géppuskával, Mk 19-es gránátvetővel vagy BGM-71 TOW páncéltörő rakétával szerelhető fel. A fegyverek távirányítással is működtethetőek a küzdőtérből. A legénysége a géppuskáson kívül 4 főből áll.

Típus: M-ATV
Súly: 14,7 t
Hossz: 6,2 m
Szélesség: 2,4 m
Magasság: 2,7 m
Hajtómű: Caterpillar C7 turbódízel (370 LE)
Max. sebesség: 105 km/h
Hatótávolság: 510 km
Fegyverzet: M-240 géppuska, Mk 19 gránátvető, M2 géppuska, BGM-71 TOW páncéltörő rakéta
Az M-ATV kifejlesztésének célja az volt, hogy a MRAP járművek páncélvédettségét kombinálják a GMV mozgékonyságával.
LTATV

Az Egyesült Államok Különleges Műveleti Parancsnoksága (SOCOM) a harctéri tapasztalatok alapján szükségét látta egy strapabíró, mozgékony, könnyű harcászati jármű beszerzésének. Az intenzív kutatást és számos értékelést követően 2009-ben a Kawasaki Teryx 750 FI 4×4 nyerte el a SOCOM szerződését. A 750 cm
3-es, folyadékhűtéses motorral hajtott Könnyű Harcászati Terepjáró (LTATV) alváza elég keskeny a szűk hegyi ösvények leküzdéséhez, mégis elég széles, hogy tágas kabint biztosítson két fő számára. A jármű lehetőséget biztosít a négykerék- és kétkerék-meghajtás üzemmódok közötti választásra. Az LTATV speciális defekttűrő abroncsokkal van felszerelve, melyek defekt esetén 24 km megtételét teszik lehetővé 50 km/h-s sebesség mellett. Az operátorok biztonságáról 4 pontos biztonsági övvel felszerelt ülések és a nagy átmérőjű bukócsövek hivatottak gondoskodni. A jármű csomagtartójában 225 kg hasznos teher szállítható, és további 590 kg terhet képes vontatni. Az LTATV méretei lehetővé teszik, hogy a V-22 billenőrotoros repülőgép és az MH-47-es helikopter a teherterében szállíthassa.

Típus: LTATV
Súly: 578 kg
Hossz: 2,93 m
Szélesség: 1,49 m
Magasság: 1,9 m
Hajtómű: 745 cm
3-es folyadékhűtéses motor
Max. sebesség: 72 km/h
Hatótávolság: 240 km
SEAL-ek LTATV-vel egy Litvániában tartott többnemzetiségű különleges műveleti gyakorlaton.
ATV

A Polaris Sportsman MV 850 kifejezetten katonai használatra készült. Az önindítós, elektromos szervókormánnyal rendelkező járművet erős, 850 cm
3-es motor hajtja 84 km/h-s maximális sebességgel. A Polaris ATV motorját és teljes alvázát erős védőlemezek óvják a sérülésektől. Az összkerékhajtású járművet defekttűrő abroncsokkal látták el. Taktikai okokból a fényszórói csak minimális fehér fényt bocsátanak ki, de lehetőség van infravörös fény használatára is az éjjellátó szemüvegekhez. A könnyű, kisméretű ATV könnyedén szállítható az MH-47-es helikopter teherterében, de az erős első és hátsó csomagtartók lehetővé teszik a külső függesztményként való szállítását is. Az első csomagtartó terhelése 90 kg, míg a hátsóé 180 kg, ezen kívül további 680 kg hasznos terhet vontathat. Ez a jármű két teljesen felszerelt SEAL-t szállíthat egymás melletti üléseken, és gyors manőverezést tesz lehetővé számukra olyan terepen, amit nagyobb, nehezebb járművel nem lehetne könnyen leküzdeni.

Típus: ATV
Súly: 443,6 kg
Hossz: 2,42 m
Szélesség: 1,20 m
Magasság: 1,52 m
Hajtómű: 850 cm
3-es kéthengeres benzinmotor (77 LE)
Max. sebesség: 84 km/h
Hatótávolság: 120 km
Aaron C. Vaughn főaltiszt a DEVGRU-ból egy Polaris Sportsman MV 850-en valahol Afganisztán hegyei között.
FELSZERELÉS

Gépjárművek
NavySEALs.hu