A SEAL-ek harcászatának egyik jellegzetessége az, hogy ha lehetséges, a víz felől közelítik meg az ellenséget, legyen az tenger, folyó vagy állóvíz. A speciálisan képzett tengerészekből álló alegységek gyakorlatilag bármilyen vízi járműről bevethetőek a hatalmas, 80 ezer tonna vízkiszorítású, nukleáris-meghajtású repülőgép-hordozóktól a kicsi, két fő szállítására alkalmas kajakokig.
 
Mivel a SEAL csapatok a Haditengerészet állományába tartoznak, rendelkezésükre állnak a világ legmodernebb hajói. A Haditengerészet rengeteg különféle vízi járművel rendelkezik, de itt csak a Haditengerészeti Különleges Hadviselésnél rendszeresítésre került hajókról és csónakokról lesz szó, amelyek ma is hadrendben vannak.

A Haditengerészeti Különleges Hadviselés  alakulatait a SEAL csapatok, a SEAL Szállító Jármű (SDV) csapat és a Különleges Hajós Csapatok (SBT) állománya teszi ki. Az SBT-k feladata a SEAL-ek és más különleges műveleti egységek tengeri- és folyami műveleteinek támogatása. A rendelkezésükre álló különféle felszíni hajók és csónakok alkalmasak a SEAL alegységek kirakására és kivonására, számukra utánpótlás szállítására, és korlátozott mértékben tűztámogatás nyújtására is.
Többnyire a Haditengerészeti Különleges Hadviselés hajói és csónakjai támogatják a SEAL-ek feladatait.
FOLYAMI KÜLÖNLEGES MŰVELETI NASZÁD

A Folyami Különleges Műveleti Naszád (SOC-R) váltotta fel a vietnami háborúban bemutatkozott Folyami Őrhajót (PBR). A SOC-R képességet biztosít a SEAL-ek folyami körülmények közötti kirakására/kivonására és felderítő műveletek végrehajtására. Az alumínium testű, páncélzattal ellátott, gyors és jól manőverezhető hajó képes sekély, korlátozott vizeken tevékenykedni. A sekély merülésű SOC-R elől kettő, hátul három állvánnyal rendelkezik a 7,62 mm-es és .50-es kaliberű géppuskák, 7,62 mm-es Minigun géppuskák és 40 mm-es gránátvetők rögzítéséhez. A híradó és navigációs rendszerei megegyeznek a jelenlegi Haditengerészeti Különleges Hadviselési vízi járművekével. El van látva radarral, GPS-szel, IFF-fel és közelségi irányadó berendezéssel. A híradó modul kapcsolódást biztosít a HF, a VHF FM, az UHF AM és az UHF SATCOM hálókhoz. A SOC-R szállítható trélerre rakva közúton, légi úton C-130-as repülőgéppel vagy helikopterrel, ejtőernyővel dobható C-130-asról, és vízre bocsátható kiépítetlen folyóparton is.

Típus: Folyami Különleges Műveleti Naszád
Hossz: 10 m
Szélesség: 2,7 m
Merülés: 0,6 m
Vízkiszorítás: 19 t
Hajtómű: 2 db Yanmar 6LY2M-STE dízelmotor (2×420 LE)
Legénység: 4 fő
Különítmény: 8 fős egység
Max. sebesség: 40 csomó (74 km/h)
Hatótávolság: 360 km teljes sebességgel
Fegyverzet: .50-es kaliberű géppuska, Mk 19 gránátvető, M-240-es géppuska, Minigun géppuska
A Folyami Különleges Műveleti Naszád a páncélzatával és fegyverzetével folyami műveletekben támogatja a SEAL-eket.
KÖNNYŰ JÁRŐRHAJÓ

A Könnyű Járőrhajó (PBL) könnyű fegyverzetű, páncélzat nélküli Boston Whaler típusú hajó. Üvegszálból készült, megerősített keresztgerendákkal és fegyverállásokkal. Kettős külmotor hajtja, és nagy manőverező képességgel rendelkezik. Hatékonyan alkalmazható kikötő ellenőrzésre, búvár- és kísérő műveletekre, folyami hadviselésre és más támadó vagy védelmi műveletekre. Az egyedülállóan kialakított hajótestnek köszönhetően a PBL kiválóan alkalmazható folyami tevékenységre, bármilyen vízmélységnél. A két alacsony profilú motorja 8 órás folyamatos üzemre képes 25 csomós (46 km/h-s) sebességnél. Szállítható saját tréleren, helikopterre függesztve vagy C-130-as repülőgéppel.

Típus: Könnyű Járőrhajó
Hossz: 7,62 m
Szélesség: 2,6 m
Merülés: 0,45 m
Vízkiszorítás: 2,9 t
Hajtómű: 2 db 155 LE-s külmotor
Legénység: 3 fő
Különítmény: 8 fős egység
Max. sebesség: 30 csomó (55 km/h)
Hatótávolság: 278 km
Fegyverzet:  3 fegyverállvány (egy előre, kettő oldalra), .50-es kaliberű és M-240-es géppuskákhoz
A Boston Whaler típusú Könnyű Járőrhajót jobbára felváltotta a SOC-R, már csak az SBT-22-nél van használatban.
MEREV FENEKŰ FELFÚJHATÓ CSÓNAK

A Merev Fenekű Felfújható Csónak (RIB) nagy sebességű, kiváló úszóképességű, szélsőséges időjárási viszonyok között is bevethető motorcsónak. Elsődleges feladata SEAL alegységek kirakása és kivonása az ellenséges partokon, de utánpótlást is szállíthat számukra. A jelenlegi, 11 méteres SOC RIB-et 1997-ben rendszeresítették, miután a korábbi 8 méteres és 10 méteres változatokat nem találták kielégítőnek a különleges műveleti feladatok támogatásához. A SOC RIB üvegszállal megerősített műanyag hajótestből és hipalon neoprénből készült felfújható oldalfalból áll. Meghajtásáról 2 darab 470 lóerős Caterpillar turbófeltöltős dízelmotor és 2 darab KaMeWa FF280 vízsugár hajtómű gondoskodik. Az orrban és a farban egy-egy forgatható állvánnyal rendelkezik géppuskák és gránátvetők számára. A SOC RIB bevethetőségét kibővíti az MCADS rendszer, ami a csónak ejtőernyővel történő ledobását teszi lehetővé C-130-as, C-5-ös és C-17-es repülőgépekről.

Típus: Merev Fenekű Felfújható Csónak
Hossz: 11 m
Szélesség: 3,2 m
Merülés: 0,9 m
Vízkiszorítás: 8,1 t
Hajtómű: 2 db Caterpillar 3126 dízelmotor (2×470LE)
Legénység: 3 fő
Különítmény: 8 fős egység
Max. sebesség: 40 csomó (74 km/h)
Hatótávolság: 370 km
Fegyverzet: .50-es kaliberű és M-240-es géppuskák, Mk 19 gránátvető
A Merev Fenekű Felfújható Csónak kis terheléssel 83 km/h-s szélerősségnél is bizonyította már képességeit.
HARCI GUMI ROHAMCSÓNAK

Az F470 Zodiac, vagy más néven Harci Gumi Rohamcsónak (CRRC) testének különlegessége, hogy a fő tőmlők alá hozzáadtak két kisebb lökéscsillapító tömlőt, és lökéscsillapító köténnyel kötötték össze őket. Ez a kialakítás azért előnyös, mert így kisebb szögben hatol a vízbe, mint a hagyományos hajótest. A CRRC testét alkotó nagy átmérőjű, U alakú, poliamidból készült tömlőt öt légmentes kamrára osztották, ami azt jelenti, hogy egyetlen lék nem eredményez nyomásvesztést az egész csónakban. A felfújható gerinctömlő végigfut az egész csónak hosszán, V alakúvá téve a test alját, ami javítja a csónak iránystabilitását és kényelmesebbé teszi az utazást. A csúszásmentes alumínium padló a csónak integrált részét alkotja, míg hátul egy fa farlap szolgál a külmotor rögzítőpontjaként A CRRC-t 55 lóerős kétütemű külmotor hajtja, amit egy hajlékony tömlő köt össze az orrban tárolt 6 gallonos (kb. 22 liter) vagy 18 gallonos (kb. 68 liter) rugalmas falú üzemanyagtartállyal. A gumicsónak két perc alatt felfújható lábpumpával, kompresszorral vagy sűrített levegővel. A CRRC rendkívül sokoldalú, bevethető felszíni hajók fedélzetéről, kizsilipelhető tengeralattjárókból és dobható helikopterekből vagy ejtőernyővel repülőgépből. Előnye még, hogy könnyű, kisméretűre összehajtva tárolható a bevetések között, a legénysége könnyen elrejtheti a parton, és rádiólokátorral rendkívül nehezen deríthető fel.

Típus: Harci Gumi Rohamcsónak
Hossz: 4,7 m
Szélesség: 1,9 m
Merülés: 0,6 m
Súly: 120 kg
Hajtómű: 1 db 55 LE-s külmotor
Legénység: 10 fő
Sebesség: 33 km/h
Hatótávolság: a szállított üzemanyagtól függ
A CRRC a SEAL-ek univerzális csónakja: zsilipelhető tengeralattjáróból, indítható felszíni hajókról, dobható helikopterekről és ejtőernyővel is bevethető.
FELSZERELÉS

Hajók és csónakok: Felszíni hajók
NavySEALs.hu