A Haditengerészetnél a vietnami háború előtt kutatás-mentésre, utánpótlás szállításra, aknakutatásra és tengeralattjáró-elhárításra alkalmaztak különféle helikoptereket, míg a földi célok elleni támadást meghagyták a repülőgépeknek. Amikor a Haditengerészet 1965-ben folyami műveletekbe kezdett a Mekong deltában, szükségessé vált, hogy a hajóknak közvetlen légi támogatást biztosítsanak. Először az 1-es harctámogató helikopterszázad (HC-1) különítményei települtek Dél-Vietnamba erre a célra. A hajófedélzetről felszálló UH-1B csatahelikoptereikkel biztosítottak közvetlen légi támogatást a Mozgó Folyami Erő hajóinak és a bevetett SEAL csoportoknak.

Ahogy egyre nagyobb igény támadt a haditengerészeti helikopterek alkalmazására, 1967 áprilisában a HC-1 négy önálló egységre lett osztva: HC-3, HC-5, HC-7 és a 3-as könnyű harci helikopter század (HA[L]-3). A HA(L)-3 Seawolf helikopterei a kutatás-rombolás, felderítés és egészségügyi kiürítés mellett a SEAL csoportok kirakását és kivonását is feladatul kapták. A Seawolf pilóták rövid idő alatt kivívták a SEAL-ek tiszteletét, miután a leghevesebb golyózáporba is berepültek, hogy kimentsék a bajba jutott tengerész kommandósokat. Ma a Haditengerészet különleges műveletek támogatására szánt HSC-84 és HSC-85 századai viszik tovább a Seawolf pilóták örökségét, de a hírek szerint költségvetési okokból 2016 végéig feloszlatják őket.

A Haditengerészet bármelyik helikopteréről bevethetőek SEAL-ek, azonban a gépek többsége speciális feladatokra van felszerelve, és ez korlátozza a férőhelyet a fedélzeten. Ez különösen igaz a tengeralattjáró-elhárító helikopterekre. Ezért ha a SEAL-eknek helikopterre van szükségük, többnyire a HSC-84 és HSC-85 századokhoz, a Hadsereg 160. különleges műveleti repülőezredéhez vagy a Légierő különleges műveleti századaihoz fordulnak. Ezek az alakulatok igen jól képzett pilótákkal és nagyszerű gépekkel rendelkeznek.
A HA(L)-3 Seawolves egyik helikoptere a legénységével és SEAL-ekkel a Sea Float úszó bázison, 1970-ben.
H-47 CHINOOK

A H-47-est a tengerészetnél sikeres karriert befutott H-46-os alapján, a Hadsereg számára fejlesztette ki a Boeing. A H-46-oshoz képest növelték a belterét, a nagyobb szerkezeti és hordozott tömeg miatt négy futóművel és kívül elhelyezett gázturbinákkal készült. Tandemrotoros elrendezésű, rotoronként három lapáttal. A raktérbe elölről ajtókon, hátulról rámpán keresztül lehet bejutni. A Chinook törzse alatt három teherfüggesztő horog található. A SEAL-ek Afganisztánban a 160. SOAR MH-47E helikoptereit veszik igénybe. Ezeknek megnövelt teljesítményű hajtóművük van, a tartályaik pedig nagy mennyiségű üzemanyagot képesek befogadni, de alkalmazzák légi utántöltésre is. Fel vannak szerelve terepkövető lokátorral és infravörös éjjellátó készülékkel is.

Típus: H-47 szállítóhelikopter
Törzshossz: 15,5 m
Rotorátmérő: 18,2 m
Magasság: 5,6 m
Üres tömeg: 10344 kg
Max. felszálló tömeg: 24290 kg
Max. sebesség: 298 km/h
Max. hatótávolság: 2142 km
Csúcsmagasság: 4267 m
Hajtómű: 2 db Avro Lycoming T-55-L-712 gázturbina
Teljesítmény: 2×4500 LE
Fegyverzet: Minigun géppuskák
Hasznos teher: 55 katona, 24 hordágy, 12712 kg teher
A 160. SOAR MH-47E Chinook helikopterei elégítik ki a SEAL-ek afganisztáni szállítási igényeinek zömét.
MH-6 LITTLE BIRD

Az Egyesült Államok Hadserege 1960-ban igényt támasztott egy könnyű helikopterre, ami alkalmas szállításra, kísérő és támadó feladatokra, egészségügyi kiürítésre és megfigyelésre. A Hughes az OH-6A Cayuse alapján épített Model 369 prototípusát indította el a versenyen, ami 1963. február 27-én repült először. Öt példány épült, amelynél az ötágú főrotort egy 252 lóerős Allison T63-A-5A gázturbina hajtotta. A legújabb változata, az MH-6M hatágú főrotorral és négyágú farokrotorral rendelkezik. A Model 369 példányai az alabamai Fort Ruckerben versenyeztek a Bell és a Fairchild-Hiller gépei ellen. A versenyt a Hughes nyerte meg, és a Hadsereg 1965 májusában kötött szerződést a gépek gyártására. A fürge, fegyvertelen MH-6-ost a Hadsereg 160. különleges műveleti repülőezrede üzemelteti. A feketére festett kis gép különleges műveleti erők gyors kirakására és kivonására képes olyan helyeken, amiket a nagyobb H-60-as típusok nem tudnak elérni, például szűk utcákon vagy háztetőkön. A géptörzs két oldalára lehajtható padokat terveztek, amelyeken a helikopter egyenként 3 főt szállíthat.

Típus: MH-6 szállítóhelikopter
Törzshossz: 9,8 m
Rotorátmérő: 8,3 m
Magasság: 3 m
Üres tömeg: 722 kg
Max. felszálló tömeg: 1406 kg
Max. sebesség: 282 km/h
Max. hatótávolság: 430 km
Csúcsmagasság: 5700 m
Hajtómű: 1 db Allison T63-A-5A gázturbina
Teljesítmény: 1×425 LE
Fegyverzet: nincs
Hasznos teher: 6 katona, 684 kg teher
A könnyű, gyors és kicsi MH-6 Little Bird helikoptert a Hadsereg 160. SOAR alakulatának elit pilótái repülik.
HH-60H SEAHAWK

A HH-60H kifejlesztése 1986-ban kezdődött a Haditengerészet számára, és 1989-ben kezdték leszállítani az első példányokat. A géptípus H-60-as helikopterek jellegzetesen hosszú és alacsony sárkányával rendelkezik, de a desszanttérnek csak a jobb oldalon van ajtaja. A bal oldalon üzemanyag póttartályt hordoz a gép, míg a túloldalon egy külső csörlő lett elhelyezve az ajtó fölé. Mivel a HH-60H-t elsősorban harci kutató-mentő és különleges műveleti feladatokra szánták, a műszerezettségének köszönhetően a legjobb túlélőképességű helikopter. Rendelkezik FLIR hőkamerás rendszerrel, lézeres célmegjelölővel, infravörös rakétákat zavaró eszközzel, lézert, radarsugarat és rakétaindítást érzékelő detektorokkal, valamint infracsapdákkal. A 4 fős személyzet által repült helikopter fegyverzete külső pilonokon páncéltörő rakétából, illetve az ajtóban és ablakokban elhelyezhető géppuskákból áll.

Típus: HH-60H szállítóhelikopter
Törzshossz: 15,2 m
Rotorátmérő: 16,3 m
Magasság: 5,1 m
Üres tömeg: 6190 kg
Max. felszálló tömeg: 9900 kg
Max. sebesség: 296 km/h
Max. hatótávolság: 465 km
Csúcsmagasság: 3390 m
Hajtómű: 2 db T700-GE-401C gázturbina
Teljesítmény: 2×1900 LE
Fegyverzet: 7,62 mm-es géppuskák, külső pilonon páncéltörő és nem irányított rakéták
Hasznos teher: 8 katona, 3030 kg teher
A HH-60H Seahawkot elsősorban harci kutatás-mentésre és SEAL-ek kirakására, kivonására használják.
MH-60S KNIGHTHAWK

A Haditengerészet a CH-46 Sea Knight helikoptereit váltotta ezzel a típussal. Az első példány 2000 januárjában repült először, és a típus 2002 februárjában került hadrendbe. Az MH-60S az UH-60L sárkányát kapta, ami a haditengerészeti változatoknál nagyobb deszanttérrel rendelkezik, mindkét oldalon ajtóval. A farokfutó hátrébb helyezkedik el, mint a haditengerészeti típusoknál, viszont a farokrész behajtható a hajófedélzeti üzemeltetéshez. A gép a haditengerészeti változatok hajtóművét és rotorját kapta, és mivel kutató-mentő feladatra is szánták, felszerelték csörlővel és ellátták a megfelelő műszerekkel. A fegyverzete ajtókban és ablakokban állványos géppuskákból, valamint külső pilonon páncéltörő és nem irányított rakétákból állhat.

Típus: MH-60S szállítóhelikopter
Törzshossz: 15,2 m
Rotorátmérő: 16,3 m
Magasság: 5,1 m
Üres tömeg: 6190 kg
Max. felszálló tömeg: 10660 kg
Max. sebesség: 289 km/h
Max. hatótávolság: 453 km
Csúcsmagasság: 5352 m
Hajtómű: 2 db T700-GE401C gázturbina
Teljesítmény: 2×1900 LE
Fegyverzet: 7,62 mm-es géppuskák, külső pilonon páncéltörő és nem irányított rakéták
Hasznos teher: 12 katona, 6 hordágy, 4530 kg teher
Az MH-60S Knighthawk a nagyobb deszantterével nagyobb hasznos terhet szállíthat, mint a HH-60H Seahawk.
CV-22 OSPREY

A 2009-ben hadrendbe állt CV-22 Osprey billenőrotoros repülőgép kombinálja a helikopter függőleges felszálló és leszálló képességét a turbólégcsavaros repülőgép üzemanyag hatékonyságával és sebességével. A CV-22 helikopterként függőlegesen felszáll, majd a levegőben előre fordítja a rotorjait és repülőgépként repül tovább. Fel van szerelve terepkövető lokátorral, előretekintő infravörös érzékelővel és más  rendszerekkel, amik lehetővé teszik számára az alacsony magasságon és rossz időjárásban való repülést. Hajófedélzetről és szárazföldről egyaránt bevethető. Ideális eszköz a különleges műveleti erők, köztük SEAL-ek nagy mélységben történő kirakásához, kivonásához és utánpótlásához.

Típus: CV-22 billenőrotoros repülőgép
Törzshossz: 17,5 m
Fesztávolság: 14 m
Rotorátmérő: 11,6 m
Magasság: 6,73 m
Üres tömeg: 15032 kg
Max. felszálló tömeg: 27400 kg
Max. sebesség: 565 km/h
Max. hatótávolság: 1627 km
Csúcsmagasság: 7980 m
Hajtómű: 2 db Rolls-Royce AE 1107C gázturbina
Teljesítmény: 2×6200LE
Fegyverzet: 1 db 7,62 mm-es vagy 12,7 mm-es géppuska a rámpánál
Hasznos teher: 32 katona, 9070 kg teher
CV-22 Osprey SEAL harci búvárokat emel ki egy gyakorlaton. A billenőrotoros gép 2009-ben állt szolgálatba, a H-53-as helikoptert felváltva.
FELSZERELÉS

Légi járművek: Helikopterek
NavySEALs.hu