1990. augusztus 25-én az ENSZ Biztonsági Tanácsa felhatalmazta a tagállamokat, hogy működjenek együtt a kuvaiti kormánnyal, amely tengeri erőket telepített a térségbe, hogy megállítson minden Irakba tartó, vagy onnan kifutó hajót a szállítmánya átvizsgálása érdekében. A tengeri elfogó műveletek célja az illegális olaj- és gázcsempészet megállítása volt az Irak elleni gazdasági szankciók betartatásának részeként. Az elfogott csempészhajókat egy kikötőbe irányították, ahol többnyire a rakományukkal együtt aukcióra bocsátották őket.

A SEAL-ek, mint az ilyen feladatra tökéletesen alkalmas erő, közreműködtek az embargó betartatásában. Brandon Webb, aki a Hármas SEAL Csapat E szakaszának mesterlövészeként vett részt tengeri elfogó műveletekben, így írt a csempészhajók elleni akciókról:

„Ezek a hajók hordókként lezárva jöttek ki Irakból. Hogy kifogjanak az átvizsgáló csapatokon, ezek a fickók szó szerint behegesztették magukat, hogy senki se férhessen hozzájuk. Amikor a reguláris tengerészet megpróbált átvizsgálni egy ilyen hajót, teljesen elakadtak és képtelenek voltak bejutni.

Ekkor jöttünk mi. Mi tudtuk, hogyan jussunk be azokba a hajókba csendben, gyorsan és hatékonyan, percek alatt átszállva. És nem vacakoltunk. Ha a fém hajóajtókat behegesztették, mi acetilén fáklyával vágtunk utat magunknak a tetőn át.”

A Tengeri Elfogó Erőhöz (MIF) vezényelt SEAL szakaszok többnyire egy nagyobb hajón vagy kuvaiti bázisokon állomásoztak, és onnan indultak el Mark V különleges műveleti naszádokkal napnyugtakor a Perzsa-öböl egy meghatározott pontjára. Ott megálltak és csendben várakoztak. Ha járőröző helikopterről vagy más módon észleltek egy gyanús tankert vagy teherhajót, riasztották a SEAL-eket, akik aztán végrehajtották a célhajó elfoglalását és átkutatását.

A csempészet különféle módszerekkel folyt a Perzsa-öbölben. A SEAL-ek találtak olajat hordókban gabonaszállítmány alá rejtve. Gyakoribb volt, hogy a tankerek több olajat vettek fel, mint amennyit az ENSZ olajat élelmiszerért programja lehetővé tett. De nem csak olajat találtak a SEAL-ek. Az egyik teherhajón illegális datolyaszállítmányt foglaltak le, sőt még Jemenbe tartó Scud ballisztikus rakétákat is találtak egy észak-koreai hajón cementes zsákok alatt.

A hajóra átszállás rutinfeladat lett a SEAL-ek számára az évek során. Nem egyszer megtörtént, hogy egyetlen éjszaka alatt több tucat hajót vizsgáltak át. A bevetések nagy száma miatt lehetetlenség mindegyikről beszámolni, így csak a két legjelentősebbről lesz szó.
A SEAL-ek készülnek beszállni egy SH-60B Seahawk helikopterbe, tengeri elfogó műveletre indulva a Perzsa-öbölben.
A Kettes SEAL Csapat B szakaszának tagjai biztosítják az orosz Volgoneft-147 tankert, miközben Omán felé kísérik.
A Kettes SEAL Csapat B szakasza orosz zászlóval a USS Monterey cirkálón, miután elfoglalták a Volgoneft-147-et.
SEAL-ek ereszkednek le gyorskötélen egy HH-60H Seahawk helikopterről egy hajó fedélzetére tengeri elfogó gyakorlaton.
TÖRTÉNELEM

Embargó
VOLGONEFT-147

A SEAL-ek egyik legnagyobb fogása a tengeri elfogó műveletekben a Volgoneft-147 nevű orosz tartályhajó volt. Az amerikaiak műholddal, hadihajókkal és őrjáratozó repülőgépekkel egy hónapon keresztül követték nyomon az orosz tankert, melyről azt gyanították, hogy olajat csempészett Irakból, az ENSZ embargót megsértve. Végül 2000. február 2-án az ománi partoktól mintegy 300 kilométerre a USS Monterey (CG-61) rakétás cirkáló megállásra szólította fel az orosz hajót. Mivel a tanker ennek nem tett eleget, a SEAL-ekre várt a feladat, hogy feljussanak rá és fegyverrel vegyék át az irányítását.
 
Az átvizsgálást végző csapat rendszerint csónakkal odamegy a hajó oldalához és kötéllétrán felmászik rá. Ebben az esetben viszont az orosz tanker nem állt meg, így a Kettes SEAL Csapat B szakaszának egy HH-60H Seahawk helikopterről gyorskötélen kellett leereszkednie a tanker fedélzetére.  A hajó orosz kapitánya némi meggyőzést követően az együttműködés mellett döntött.
 
A Volgoneft-147 fedélzetén átvizsgálták a GPS műholdas helymeghatározó rendszer naplóját, amelyből kiderült, hogy az orosz tanker a dél-iraki Shatt-al-Arab embargó alatt álló olajkikötőjében járt. A SEAL-ek megtalálták a hajónaplót és a hajózási térképeket, amelyek pontosan rögzítették, hogy a tanker milyen útvonalon haladt és hol járt. A Volgoneft-147, arcmaszkot és gépfegyvert viselő SEAL-tengerészekkel a fedélzetén egy ománi hadihajó és az ománi parti őrség egyik hajóegysége kíséretében február 7-én futott be az ománi Maszkatba.

William Cohen amerikai védelmi miniszter nyilvánosságra hozta, hogy a tankerről vett minták elemzése egyértelműen kimutatta, hogy az olaj Irakból származott. A védelmi miniszter azt is megemlítette, hogy a Kettes SEAL Csapat tagjai az iraki haditengerészet egyik tisztjét is elfogták az orosz tartályhajón.
AKADEMIK PUSTOVOIT

2000. április 5-én a Hármas SEAL Csapat E szakasza elfoglalta a legnagyobb hajót, mióta az ilyen jellegű műveleteket elindították. A hajó neve Akademik Pustovoit volt, orosz zászló alatt hajózott, és több mint 90000 tonna iraki olajat csempészet. Chris Osman altiszt, aki részt vett ezen a bevetésen, így emlékszik:

„A szakaszom egy gyors fregatton volt, ami akkor a Perzsa-öbölben járőrözött. A nap folyamán információt kaptunk, hogy ez a hajó találkozott egy másik hajóval, hogy olajat vegyen át a tengeren. A Haditengerészet távolról figyelte a tranzakciót. A hajó éjszaka nemzetközi vizekre ért. A szakaszomat aznap riadóztatták. Ahogy leszállt az éj, a szakaszommal közölték, hogy el fogjuk foglalni a hajót.

A szakasz beszállt egy helikopterbe és a célponthoz repült. A repülés kábé 6-7 perc volt. Miután megközelítettük a célpontot, kirúgták a gyorskötelet az ajtón. Híradós voltam a szakaszban, és a hatodik a kötélen. Ahogy megragadtam a kötelet és kimentem az ajtón, először néztem a hajóra. Hihetetlenül nagy volt. Nyolcszintes felépítménye volt, és még egy úszómedence is volt a felépítmény mögött a hátsó fedélzeten.

Leértem a fedélzetre és csatlakoztam a szakaszhoz a hajó bal oldalán, ahogy felfelé haladtunk a felépítményen. Amint felértünk, megrohamoztuk a hidat, átvéve a hajó kormányzását, és leállítottuk. A szakasz egyik tagja 180 fokos irányba fordította a hajót, hogy nemzetközi vizeken maradjon. Néhány csempész, miután tudomást szerzett, hogy rohamlépcső szállt át a hajóra, azt a taktikát követte, hogy a hajót a nemzetközi vizekről kivezető irányba fordítva lezárta a kormányt. Ezzel lényegében megpróbálták nemzetközi incidensbe keverni az Egyesült Államokat. A szakasz többi tagja lecsapott a gépteremre és a tatkormányzásra. Amint ezek a helyiségek biztosítva lettek, létszámellenőrzésre sorakoztattuk fel a legénységet. A hajójegyzék és a saját irataik alapján ellenőriztük őket. A hajó legénységének egyik tagja kissé harcias volt, és megpróbált fényképeket készíteni a szakaszról. Őt őrizetbe vettük és a képeit töröltük. A hajót esemény nélkül foglaltuk el. A hajót és az olajat később árverésen értékesítették.”
NavySEALs.hu