1990. augusztus 2-án helyi idő szerint 02.00-kor az iraki csapatok átlépték a kuvaiti határt. Az Egyesült Államok attól tartott, hogy az irakiak folytatják az előrenyomulást Szaúd-Arábia és az olajmezők felé, ezért gyorsreagálású erőket vezényelt az arab országba. Az ENSZ Biztonsági Tanácsa intézkedéseket rendelt el Kuvait védelmére, és a Sivatagi Pajzs hadművelet (Operation Desert Shield) keretében koalíció jött létre az Egyesült Államok vezetésével Szaúd-Arábia biztonságának garantálására. Elsőként a britek és a franciák csatlakozott az amerikaiakhoz, végül harminc ország ígért élőerőt és egyéb támogatást.
 
A Központi Parancsnokság Különleges Műveleti Parancsnokságának (SOCCENT) Haditengerészeti Különleges Hadviselési Harccsoportja (NSWTG) augusztus 10-én érkezett Szaúd-Arábiába. Az állomány második része szeptember 9-én települt át az arab országba. A Ray Smith sorhajókapitány által vezetett 256 fős  harccsoport az Egyes és Ötös SEAL Csapat két-két szakaszából, az Egyes SEAL Szállító Jármű Csapat egy szakaszából és a Tizenkettes Különleges Hajós Egység egy HSB és egy RIB különítményéből tevődött össze. Az NSWTG egységei a szaúdi Dhahranban, Ras al-Mishabban, és Ras al-Gharban állítottak fel előretolt műveleti bázist, a Perzsa-öböl partja mentén.

A SOCCENT első műveletét a Haditengerészeti Különleges Hadviselési Harccsoport egységei hajtották végre, amelyek 1990. augusztus 19-én a szaúdi erőkkel együtt a kuvaiti határra települtek és figyelőket állítottak, hogy amennyiben az iraki csapatok támadást indítanának Szaúd-Arábia ellen, megpróbálják lelassítani őket. Az NSWTG egységek egészen szeptember 5-ig tartották az állásaikat, ekkor kezdte el felváltani őket az 5. különleges erők csoport. Szeptember folyamán aztán megérkeztek a 82. légideszant hadosztály katonái, majd két tengerészgyalogos dandár, és így megoldódott Szaúd-Arábia védelme.
 
Egy SEAL szakasz a királyi szaúdi haditengerészeti erők egységeivel szemmel tartotta a határt a partvidéken, Ras al-Kafdzsitól északra, 1990. október 14-től 1991. január 29-ig. Csak azután vonultak vissza, hogy iraki páncélos erők támadtak az állásaikon keresztül Ras al-Kafdzsi felé.
Miután az iraki hadsereg lerohanta  Kuvaitot, a SEAL-ek az elsők között érkeztek meg a térségbe.
SZÖVETSÉGESEK KIKÉPZÉSE

A Sivatagi Pajzs alatt az amerikai erők elkezdték felkészíteni a szaúdi katonákat, hogy azok képesek legyenek megvédeni a hazájukat. Ennek keretében egy 20 fős SEAL elem három hétig kisalegység harcászatra, búvár technikákra, légi műveletekre, rombolásra, fegyverforgatásra, feladat tervezésre és nagysebességű csónakos műveletekre képezte a királyi szaúdi haditengerészeti és tengerészgyalogos egységeket.

Néhány szaúdi tengerész már elvégezte az Alap Víz Alatti Romboló/SEAL (BUD/S) kiképzést a kaliforniai Coronado bázison, és a parancsnokuk a Komoly Szándék hadművelet alatt együtt dolgozott a SEAL-ekkel. A kiképzés eredményeként három szaúdi SEAL csoportot hoztak létre. Az NSWTG más tagjai nagy sebességű csónakos műveletekre képezték ki a hagyományos szaúdi haditengerészeti erőket.
 
A kuvaiti haditengerészet újjáépítése szeptember közepén kezdődött. Csak két ágyúnaszád (az Al Sanbouk és az Istiqlal), néhány járőrnaszád, és a kuvaiti parti őrség egyik motoros bárkája, a Sawahil tudott elmenekülni a megszálló irakiak elől. A 124 kuvaiti tengerész képzéséhez a Sawahilt vették igénybe, de hajózást és fegyverkezelést is oktattak nekik az amerikaiak. 1990 novemberétől a Sawahil és legénysége közös kiképzési gyakorlatot hajtott végre az NSWTG hajóival, és harci kutató-mentő gyakorlaton vett részt a USS Nicholas (FFG-47) rakétás fregattal.
Különleges Hajós Egység tagjai Stinger rakétáról tartanak kiképzést a Sawahil fedélzetén kuvaiti tengerészeknek.
AZ EMBARGÓ BETARTATÁSA

Még augusztusban az ENSZ Biztonsági Tanácsa elfogadott egy határozatot, amely felhatalmazta a koalíciót, hogy teljes hajózási embargó alá vonják Irakot. Azt remélték, hogy ezzel kierőszakolhatják az iraki csapatok kivonását Kuvait területéről, vagy legalábbis meggátolhatják újabb fegyverszállítmányok érkezését. Az embargó fenntartásával megbízott Tengeri Feltartóztató Erő Henry H. Mauz Jr. altengernagy parancsnoksága alatt augusztus 17-én kezdte meg ténykedését.
 
Az ellenőrzés általában úgy zajlott, hogy az őrjáratozó haditengerészeti repülőgépek által felderített hajók kapitányaitól rádión bekérték az útirányra és a rakományra vonatkozó adatokat.  Amennyiben gyanúsnak ítélték a kapott választ, helikopterrel a hajó fedélzetére küldtek egy SEAL vagy tengerészgyalogos átszálló osztagot, amely átvizsgálta a rakteret és az okmányokat. Ha tiltott szállítmányra bukkantak, a hajót egy szövetséges kikötőbe irányították.
 
1990. október 28-án a USS Reasoner (FF-1063) fregatt elfogta az iraki Amuriyah kereskedelmi hajót, amely kezdetben nem volt hajlandó válaszolni a rádión leadott felszólításokra. Az iraki kapitány egyáltalán nem volt kész az együttműködésre, és elutasította az átszálló osztag fogadását. A HMAS Darwin és a USS Reasoner figyelmeztető lövéseket adott le, amivel csak annyit értek el, hogy az iraki legénység felvette a mentőmellényeket. Egy 21 fős tengerészgyalogos csapat átszállt a hajóra, és kezdetben nem találkozott ellenállással. Az iraki kapitány azonban nem volt hajlandó sorakoztatni a legénységét, és a USS Ogdenről (LPD-5) SEAL-eket hívtak segítségül. Az Amuriyah legénysége vízágyúval próbálta megakadályozni a SEAL-ek átszállását. A legénység passzív ellenállást tanúsított, miközben az amerikaiak biztosították a hajót; egyikük azonban a motortérben fejszével támadt egy tengerészgyalogosra, őt lefegyverezték és őrizetbe vették. A kapitányt is ideiglenesen őrizetbe kellett venni. A vizsgálat nem fedett fel tiltott szállítmányt.
AZ OMDURAN MEGÁLLÍTÁSA

Az Omduran nevű szudáni kereskedelmi hajóval 1990. november 9-én a görög HS Elli fregatt találkozott a Vörös-tenger északi részén. Az Omduran azt jelezte, hogy Port Szudánból tart a jordániai Akabába, csak ballasztot szállít, és nincs szándéka megállni. Odairányították az Aegis-osztályú USS Philippine Sea (CG-58) cirkálót, és a spanyol Cazadora fregatt csatlakozott hozzá. Míg a két hadihajó úton volt, a HS Elli figyelmeztető lövéseket adott le a fő ütegéből. Az Omduran kapitánya továbbra sem volt hajlandó megállni. Egy SH-3H helikopterről jelentették, hogy az Omduran rakodóterei nyitottak és üresnek látszanak.
 
Miután az Omduran továbbra sem engedelmeskedett a felszólításoknak, a USS Philippine Sea .50-es kaliberű figyelmeztető lövéseket adott le az orra elé, és a HS Elli is tüzet nyitott a fő ütegével. Három SH-3-as helikopter indult el a USS Saratoga (CV-60) repülőgép-hordozóról egy SEAL csapattal. A kapitány állhatatosan elutasította a megállást. A USS Philippine Sea ekkor három 127 mm-es gránátot lőtt ki. A kapitány tudomásul vette, de továbbra sem állt meg.
 
Az Omduran kissé módosított a haladási irányán, hogy elérje Egyiptom felségvizeit, de úton maradt Akaba felé. A SEAL-ek két helikopterről érkeztek az Omduranra, biztosították a hidat, majd délnek fordították a hajót, eltávolítva a felségvizektől, melyektől már csak 3 km-re volt az Omduran. Miután a SEAL-ek biztosították a szudáni hajót és sorakoztatták a legénységet, a HS Elliről és a USS Philippine Sea-ről csapatok szálltak át, és elkezdték átvizsgálni. Szállítmány nem találtak, és engedélyezték a továbbhaladást Akabába.
SEAL-ek átszálló és átvizsgáló gyakorlatot hajtanak végre egy amerikai hajón a Sivatagi Pajzs idején.
KHAWLA BINT AL ZAWRA

November 27-én kora reggel a Vörös-tengeren a USS Philippine Sea megpróbált kapcsolatba lépni a Khawla Bint Al Zawrával, egy kerekes járműveket szállító iraki hajóval, rádiót, villogó fényeket és megafont használva. Az iraki hajó nem válaszolt, és haladt tovább. A USS Philippine Sea .50-es kaliberű lövedékeket lőtt az orr elé. A Khawla Bint Al Zawra továbbra sem válaszolt. Miután megközelítették, közölték vele, hogy álljon meg, és hangsúlyozták, hogy a kapitány és az utasok folytathatják az utat, ha nem találnak tiltott szállítmányt. A kapitány jelentette, hogy bár nem állhat meg, hajlandó 4 csomóra lassítani.

A Khawla Bint Al Zawra lassított, de nem volt hajlandó délnek fordulni. Ekkor a USS Saratoga repülőgép-hordozóról három SH-3H helikopter szállt fel a Kettes SEAL Csapat D szakaszával, két F-18-as kíséretében. Röviddel napkelte előtt, míg a SEAL-ek a napfényre vártak, a két F-18-as 6000 méteren körözött, és a hordozó tengerészgyalogos különítménye 5 perces készenlétben volt, hogy szükség esetén megerősítse a SEAL-eket, a kapitány elkezdett együttműködni. Beleegyezett a 97 utas és 33 fős személyzet sorakoztatásában, de fél órát kért erre.
 
Percekkel azelőtt, hogy a SEAL-ek a fedélzetre ereszkedtek kötéllel, a USS Philippine Sea értesítette a kapitányt a közelgő átszállásról. Csak négy percig tartott a SEAL-eknek landolni és biztosítani a hidat. A tenger miatt kishajók nem szállíthattak átvizsgáló csapatokat a USS Philippine Sea-ről, ezért a SEAL-ek hajtották végre az átvizsgálást. Szállítmányt nem találtak, az összes utassal és legénységgel elszámoltak. A Khawla Bint Al Zawra folytathatta az utat.
A Nyolcas SEAL Csapat egyik szakasza átszálló gyakorlatra készül fel a Sivatagi Pajzs hadművelet alatt.
BÉKEAKTIVISTÁK HAJÓJA

Decemberben az iraki zászló alatt hajózó 11000 tonnás Ibn Khaldun megpróbált élelmiszert és körülbelül 60 békeaktivistát eljuttatni az iraki Baszrába. Az ausztrál HMAS Sydney cirkáló december 26-án fogta el az teherhajót, miután az nem válaszolt a rádión küldött felszólításokra. A  Haditengerészet helikopterei a USS Trentontról (LPD-14) és a USS Shreveportról (LPD-12) az Ibn Khaldun fedélzetére juttattak egy csoportot, amely tengerészgyalogosokból és SEAL-ekből állt.
 
Az átszálló osztag tagjai nők ellenállásával találkoztak, akik élőláncot alkottak a teherhajó közepén, hogy a SEAL-ek és tengerészgyalogosok ne juthassanak el a hídhoz. Néhány nem éppen békés békeaktivista nő megpróbálta elvenni az átszálló osztag tagjaitól a fegyvereket, és a csoport egyik tagját le is ütöttek.
 
A SEAL-ek és tengerészgyalogosok figyelmeztető lövéseket adtak le és füstgránátokat vetettek be a rend helyreállítására. Miután átvették az iraki hajó irányítását, és lelassították, egy többnemzetiségű csoport szállt a fedélzetére a USS Oldendorfról (DD-972), a USS Fife-ról (DD-991) és az ausztrál HMAS Sydney-ről. A teherhajót átvizsgálták, és tiltott szállítmányt találtak, ezért nem engedték tovább Irakba.
A Nyolcas SEAL Csapat tagja hajó elfoglalást gyakoroltatja a USS Theodore Roosevelt tengerészgyalogosaival.
TÖRTÉNELEM

Kuvait: Sivatagi Pajzs hadművelet
NavySEALs.hu